شرایط مهاجرت به ترکیه برای زندگی

راه های مهاجرت به ترکیه توجه بسیاری را به خصوص ایرانیان به خود جلب کرده است. زیرا ترکیه با سرمایه گذاری های فراوان و تحولات اقتصادی مرتبط در سال های اخیر موفق شده است به یکی از کشورهای برتر جهان تبدیل شود.

هر ساله مهاجران زیادی به دلیل بهترین جنبه های زندگی در این کشور به ترکیه مهاجرت می کنند. از جمله این ویژگی ها می توان به گسترش اسلام بین مردم ترکیه و ایرانیان اشاره کرد و زندگی آنها شبیه ایرانیان است.

 

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که شرایط اخذ اقامت ترکیه نسبت به سایر کشورها بسیار آسان است.

با توجه به شباهت های فرهنگی و تاریخی، این کشور برای مهاجران ایرانی بسیار جذاب است.

علاوه بر این، ترکیه شرایط خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است و همین امر باعث شده تا تعداد زیادی از سرمایه گذاران ایرانی بیشتر به فکر مهاجرت به ترکیه باشند.

 

مهاجرت به عنوان توریست

ترکیه یکی از کشورهای موفق در جذب گردشگر است که روند رو به رشدی دارد. روستاهای زیبا، سواحل دریای سیاه و دریای اژه، قایقرانی منحصر به فرد، وجود گونه های مختلف پرندگان، جانوران و گیاهان و آب درمانی تنها بخشی از جاذبه های گردشگری کشور است. این نوع اقامت حداکثر 90 روز (سه ماه) اعتبار دارد.

شهروندان ایرانی می توانند سه ماه بدون ویزا در ترکیه بمانند. بنابراین باید توجه داشت که در این سه ماه مسافر قادر به کار، تحصیل و فعالیت اقتصادی نخواهد بود.

 

راه دیگر مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت و استخدام اتباع ترکیه می باشد. اگر بتوانید در ترکیه کسب و کار راه اندازی کنید و 5 کارمند از جمله شهروندان ترکیه را استخدام کنید، می توانید اقامت دائم این کشور را به مدت 5 سال دریافت کنید.به این ترتیب، شما باید بتوانید یک کسب و کار مناسب در کشور راه اندازی کنید و بیمه کارمندان و مالیات های مربوط به آن را بپردازید تا اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کنید.

به عنوان مثال، اگر نقطه شروع خوبی دارید، با درخواست در ترکیه، می توانید اجازه اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. این روش برای فعالان اقتصادی و شرکت های عرضه کننده محصولات ایرانی به کشورهای اروپایی و حتی ترکیه بهترین است. به این ترتیب پس از 5 سال کار و تجارت می توانند اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند.

 

مهاجرت به ترکیه برای کار

هر خارجی که قصد کار در ترکیه را دارد نیاز به مجوز کار معتبر دارد. این مجوزها توسط وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه صادر می شود.

اکثر اتباع خارجی باید همزمان با صدور ویزا برای مجوز کار اقدام کنند و ضمن ارائه مدارک لازم برای صدور ویزا به کنسولگری یا سفارت ترکیه در کشور مربوطه، کارفرما باید مدارک لازم برای مجوز کار را نیز به وزارت کار و تامین اجتماعی.ترکیه به ارائه.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

دانشجویانی که بیش از 90 روز اقامت در ترکیه دارند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. انواع اجازه اقامت:

مجوز اقامت تحصیلی

اجازه اقامت کوتاه مدت

اجازه اقامت طولانی مدت

اجازه اقامت خانواده

مجوز اقامت بشردوستانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *